A játékmenet nagyon hasonló lesz a Prince of Persia trilógiában megismertekkel az akrobatikus mozgások, kirakós játékok megoldása, és a harc stílus változatlan marad. Azonban a játék menet nem lesz történethez kötött(hasonló lesz az Assassin's Creed-ben megismertekhez.), a játékosnak meglesz a lehetősége ahhoz, hogy bármikor bármelyik részt felfedezze a világban.
Elikának, az új szereplőnek hatalmas szerepe lesz a játék során, néha ő fogja megmenti a Herceget a haláltól. Ahogy a Ubisoft fogalmazott, nem nagyon lesz lehetőség arra, hogy meghaljunk a játék során, mert Elika megfog védeni minket miden veszélytől. Például: ha a Herceggel elvétünk egy ugrás és épp meghalnánk, akkor Elika egyből ott terem elkap minket és feldob egy magasabb szirtre. Ezentúl az új hölgynek rengeteg speciális mozgása is lesz, némelyik akár kombinálható lesz a Herceggel. Ha a Herceg meggyengülne egy harc során Elika képes lesz regenerálni az energiáját is. Szintén segítségünkre lesz az akrobatikus mozgások során is. Például feltudja majd turbózni a Herceg ugrását agy képesek leszünk távolabb ugrani. Nagyon akrobatikus lesz, a Hercegéhez hasonló könnyed mozgásokra lesz majd képes. A kirakósok megoldásában is a segítségünkre lesz majd. Ha a Herceg nem tudja majd eldönteni hogy merre tovább akkor is segíteni fog nekünk a döntés meghozatalában.
A harc nagyban különbözni fog a trilógiában megszokottól, de hasonló lesz az eredeti trilógiáéhoz. A harc ezúttal ismét egy az egy ellenes lesz, nem hordákkal kell majd megküzdenünk mint a Sands of Time trilógiában. A Hercegnek egy kétélű kardja és egy kampós keze=Gauntlet-e(második fegyver) lesz, melyet támadások elhárítására is tudunk majd használni. 4 új támadó mozgással ismerkedhetünk meg majd a játékban. Első: A kard támadás, ahol a herceg a kardjával ront rá ellenfelére. Második:Gauntle, mely a második fegyvere, és hasznos lesz például ellenfeleink felkapásában és eldobásában. Harmadik: Elika varázs ereje. Itt Elika használja a varázs erejét ellenfeleink ellen. Negyedik: Akrobatikus mozgások. Itt ellenfelein átugrására, valamint lefegyverzésére lesz lehetőségünk. Harc során életünknek 3 szintje lesz lesz. Első: Egészséges. Ebben az állapotban a Herceg gyors és energetikus, mindenféle akrobatikus mutatványra képesek vagyunk vele. Második: Meggyengült. Ez az állapot akkor következik be ha a herceget ütéséri az ellenfelétől. Ilyenkor kevésbe mozgékony, és sokkal sebezhetőbb. Harmadik: Leütött. Ez akkor következik be ha Meggyengült állapotban ütést kapunk az ellenfelünktől. Ekkor a Herceg a földre kerül és minden lehetséges ütésnek kivan téve, és védekezni sem tudunk. Ha az ellenség ilyen állapotban támad ránk, akkor Elikának kell megmentenie minket, de ennek súlyos ára van ellenfelünk élete újra maximálisra töltődik, viszont a mienk is.
Akrobatikus mozgásaink nem sokban fognak eltérni a Sands of Time-ban megszokottaktól, azt leszámítva hogy itt már Elika is a segítségünkre lesz. A Herceg képes lesz: falon futni, falon lecsúszni, falon mászni és falról falra ugrálni. Ezentúl a Herceg használhatja majd a Gauntlet-t, mint segéd eszközt. Ezzel képesek leszünk megkapaszkodni a falban miközben futunk illetve lecsúszunk rajta. Elika itt is nagy szerephez jut majd. Képes lesz a Herceg ugrását megnövelni, megment minket a haláltól ha nem sikerülne egy ugrás. Nagyon ügyes és mozgékony lesz. Ezek mellett a fejlesztők még tervezik hogy képesek legyünk Elikának különböző új varázslatokat megtanítani, növelni a varázs erejét. |